Polecamy również
Spotkania grupowe
Znajomi online
Brak znajomych online.
26 mar 2016
7 sposobów na to, aby łatwiej trzymać się programu ćwiczeń

Bycie sprawnym fizycznie jest niezwykle korzystne. Ćwiczenia zwiększają poziom energii, poprawiają jakość snu i skład ciała oraz ogólny stan zdrowia. Chociaż te profity są niezwykle ważne, to niestety w całym tym zgiełku życia trudna jest nam trzymać się skrupulatnie planu ćwiczeń i diety.

Proste zmiany we własnym zachowaniu mogą pomóc Ci zminimalizować pojawiające się bariery, dzięki czemu osiągniecie oraz utrzymanie celów fitness będzie zdecydowanie łatwiejsze.

- ustal rozsądne cele - rozpocznij od wyznaczenia stopniowych osiągalnych celów, na których końcu znajdzie się ten najwyższy, będący wyzwaniem. Zdobywaj kolejne szczeble swojego sukcesu, nie patrząc na innych.

- zaplanuj ćwiczenia - treningi zapisane w Twoim kalendarzu mają stać się “świętościąâ€. Wielu osobom łatwiej przychodzą ćwiczenia z samego rana, natomiast innym w godzinach popołudniowych. Dopasuj treningi do swojego rytmu dnia i wykonaj je. Tylko Ty możesz ustalić najlepszą porę .

- zaopatrz się w wymagany sprzęt - najlepsze treningi to takie, podczas których nie musisz używać dodatkowego sprzętu. Niezależnie od wybranego programu treningowego zaopatrz się w to, czego potrzebujesz, aby rozpocząć systematyczne ćwiczenia. Niech nic nie będzie dla Ciebie wymówką. Wybieraj sprzęty najwyższej jakości, zwłaszcza, jeżeli chodzi o obuwie sportowe. Noszenie kolorów i faktur, które lubisz może także pomóc utrzymać Twoją motywację.

- planuj z wyprzedzeniem - przygotuj sprzęt wcześniej, aby uniknąć pomijania treningu. Jeżeli trening zaplanowano na rano, przygotuj strój sportowy oraz od razu strój do pracy czy szkoły. Natomiast jeżeli zamierzasz ćwiczyć w drodze do pracy lub po jej zakończeniu spakuj torbę z potrzebnymi rzeczami.

- znajdź partnera treningowego - każda wykonywana przez nas czynność jest znacznie przyjemniejsza, jeżeli wykonujesz ją z przyjaciółmi. Znajdź kogoś z kim będziesz mógł ćwiczyć. Dzięki temu zwiększy się Twoje zaangażowanie i odpowiedzialność podjętego zobowiązania.

- zadbaj o relaks i sen - odpowiednia jakość i ilość snu sprawia, że ćwiczenia stają się bardziej efektywne. Zadbaj o swój sen tak często, jak to możliwe.

- baw się dobrze - obsesyjne dążenie do perfekcji może zadziałać przeciwko Tobie. Jeżeli pominąłeś trening, nie obwiniaj się i nie załamuj. Zamiast tego potraktuj ten dzień jako czas odpoczynku i wróć do treningu następnego dnia. Lepiej pracować przy niższej intensywności lub krótszym czasie niż wcale.

Komentarzy: 0
Dołącz do Cooking VAN
Partner do wspólnego...
Zdjęcie profilowe użytkownika
Renata poszukuje partnera na wspólne: łyżwy
Ostatnio dołączyli
Zdjęcie profilowe użytkownika
Piotr
Szczecin
jazda na rowerze, łyżwy, bilard, spacer, piłka nożna, badminton, tenis, kawa, herbata, tenis stołowy, ognisko, grill,
Zdjęcie profilowe użytkownika
Anna
Wrocław
jazda na rowerze, kino, nauka tańca, spacer, koncert, kawa, herbata, spacer z psem, fotografowanie, imprezowanie, (czyjeś) wesele,
Zdjęcie profilowe użytkownika
Krzysztof
Sucha Beskidzka
jazda na rowerze, basen, bieganie, nauka tańca, nordic walking, wspinaczka, spacer z dzieckiem, spacer z psem, ognisko, grill, gry planszowe,