Polecamy również
Spotkania grupowe
Znajomi online
Brak znajomych online.
17 kwi 2016
Jak biegać, żeby schudnąć? 5 rzeczy, które wpływają na utratę wagi

Wiosna to niemal idealna pora na podjęcie decyzji o odchudzaniu. Zimą potrzebujemy większej liczby kalorii, by wyrównać straty ciepła, na jakie narażamy nasz organizm w mroźne dni. W efekcie jemy więcej, a przy tym gromadzimy zbędne kilogramy, które rujnują nasze wyobrażenia o idealnej sylwetce.

Wiosną natomiast, nasze zapotrzebowanie na kalorie jest znacznie mniejsze. Jemy mniej, lżej, a do tego chętniej ćwiczymy – przede wszystkim biegamy. Aby jednak dieta oraz aktywność fizyczna mogły przynieść oczekiwane efekty, musimy podejść do tematu z głową, ale i zaangażowaniem.

Jak zatem biegać, by doczekać się upragnionych rezultatów? Innymi słowy – jak biegać, by po prostu schudnąć?

Długo? Krótko?

Po pierwsze, ważna jest długość treningu. Wielu początkujących biegaczy zadaje sobie pytanie dotyczące optymalnego czasu biegania. Trening, który przynosi efekty, trwa co najmniej pół godziny. Dlaczego? Tajemnica tkwi w funkcjonowaniu naszego organizmu, który w odpowiedniej kolejności spala poszczególne związki organiczne. Przez pierwsze 20-30 minut są to głównie zgromadzone przez niego wcześniej węglowodany, a następnie tłuszcze. Po 30 minutach treningu jest wręcz odwrotnie – wtedy energia czerpana jest w większości z zapasowej tkanki tłuszczowej, czyli tej, na której usunięciu nam zależy. Wniosek? Biegaj minimum 30 minut. Tylko wtedy przyniesie to pożądane efekty.

Rano czy wieczorem?

Pora treningu to kolejna kwestia, która zastanawia niejednego początkującego biegacza. Wiadomo, że do treningu trudno zmusić się szczególnie rano – zaspani, niechętnie myślimy o zerwaniu się z łóżka. Taki brak motywacji doprowadza często do odkładania treningu na później bądź zupełnej z niego rezygnacji. Okazuje się jednak, że to właśnie godziny poranne najbardziej sprzyjają bieganiu. Rano nasz metabolizm pracuje szybciej, wieczorem zaś – nastawia się raczej na odpoczynek i relaks, a tym samym spowalnia niektóre procesy. Jeśli więc Twoim celem jest skuteczna redukcja wagi, musisz podjąć zdecydowane kroki. Od dziś nie lekceważ swojego budzika. Nie każ mu w nieskończoność przypominać Ci o nadchodzącym treningu. Po prostu weź się w garść i wstań!

Jak często biegać?

Równie ważna jest częstotliwość biegania. Najczęściej podaje się, że optymalna liczba treningów to minimum 3 w tygodniu. Ważna jest przede wszystkim systematyczność. Każdy cel wymaga podejmowania konsekwentnych działań, które doprowadzą do jego osiągnięcia. Nie możesz zatem biegać raz za czas. To prawie tak, jakbyś raz za czas zjadł zdrowy, dobrze zbilansowany posiłek i liczył na to, że ,,uzdrowi” on całą Twoją dietę. Zarówno w przypadku diety, jak i treningów, ważne jest odpowiednie podejście, ale i konsekwencja. Trzymaj się swoich celów i założeń. Bądź wytrwały, a wkrótce zobaczysz owoce swojej pracy.

Rodzaj i charakter treningu

Oprócz długości i częstotliwości, ważny jest też rodzaj treningu. Tym, którym zależy na szybkim spaleniu zbędnej tkanki tłuszczowej, poleca się szczególnie treningi interwałowe. Nieprawdą jest, że są one przeznaczone wyłącznie dla zaawansowanych biegaczy. Wszystko zależy bowiem od doboru intensywności ćwiczeń, odpowiednio do możliwości biegacza. Dla początkującego dobry będzie więc marsz przeplatany truchtem, natomiast dla bardziej zaawansowanego – tempo średnie naprzemiennie ze sprintem.

Wspomaganie odchudzania

Dobrze zbilansowana dieta oraz systematyczne treningi znacznie przybliżają do osiągnięcia postawionego celu. Często jednak dochodzi do momentu, w którym waga staje, a nam zaczyna brakować motywacji. Wtedy albo rezygnujemy, albo szukamy innych, dodatkowych sposobów, by wspomóc nasz organizm w odchudzaniu. Rozwiązaniem są specjalnie opracowane preparaty, które stymulują redukcję tłuszczu, hamują apetyt oraz zwiększają metabolizm. Produkty te wykazują dużą skuteczność, a przy tym są całkowicie bezpieczne dla naszego zdrowia. Stawiajcie na sprawdzone marki i rekomendowane produkty.

Komentarzy: 0
Dołącz do Cooking VAN
Partner do wspólnego...
Brak.
Ostatnio dołączyli
Zdjęcie profilowe użytkownika
Girl
Radom
jazda na rowerze,
Zdjęcie profilowe użytkownika
Agnieszka
Radom
jazda na rowerze, kino, basen, nordic walking, spacer z psem, ognisko, grill,
Zdjęcie profilowe użytkownika
Robert
Wrocław
jazda na rowerze, jazda motocyklem,