Polecamy również
Spotkania grupowe
Znajomi online
Brak znajomych online.
10 cze 2016
Ciekawostki na temat mięśni brzucha, o których na pewno nie słyszałeś

Wiele osób marzy o sześciopaku albo chociaż delikatnie zarysowanych mięśniach brzucha. Nie jest to marzenie nie do spełnienia. Wystarczy zapoznać się z kilkoma faktami i ciekawostkami na ten temat.

A zaległości w naszej wiedzy są często dość spore. Mimo że o rzeźbieniu mięśni brzucha pisze się i mówi bardzo dużo, to wiadomości, które posiadamy, trzeba raczej włożyć między bajki. Są przestarzałe albo w ogóle niezgodne z prawdą. Po prostu powielamy stale narastające mity o brzuchu. A brzuch to coś więcej niż tylko "produkt" na pokaz, którym można błyszczeć na plaży podczas wakacji.

Wiedziałeś, że brzuch, to tak naprawdę jeden wielki mięsień? Nazywa się rectus abdominis, czyli mięsień prostu brzucha. A "kratka", o której tak marzysz, to efekt przecięcia tego mięśnia ścięgnami.

Są jeszcze mięśnie skośne brzucha, zewnętrze oraz wewnętrzne, ale te odpowiadają głównie za zginanie całe tułowia. To one ułatwiają Ci na przykład zawiązywanie butów oraz schylanie się po to, co Ci wypadnie z rąk.

Nigdy wcześniej o tym nie słyszałeś? Sprawdź w takim razie to:

Ćwicz nie tylko "brzuszki"

"Brzuszki" są najmniej skutecznym ćwiczeniem i po prostu nie wystarczą, jeśli marzysz o wyrzeźbieniu brzucha. Musisz dostarczać mięśniom różnych bodźców, które będą motywowały je do pracy. Jeśli wstydzisz się teraz swojego wyglądu, ale chcesz zdjąć koszulkę na plaży, to zacznij trening cardio. Dzięki temu pobudzisz większość grup mięśniowych. Zwykłe ćwiczenia owszem wzmacniają korpus, ale go nie rzeźbią.

Ponadto nie katuj mięśni brzucha codziennie. To zasada, którą należy sobie zapisać na każdej rozpisce treningowej. Codzienny trening mięśni brzucha oddala Cię od uzyskania wymarzonego efektu. Przetrenowujesz mięśnie, a przez to nie mogą się one prawidłowo regenerować. A chyba nie o taki efekt Ci chodzi, prawda?

Mocne plecy, to mocny brzuch

Jeśli Twoje "centrum", czyli kręgosłup, nie jest wystarczająco mocny, to wcale nie będziesz wyglądać szczuplej, a i szybciej możesz się też nabawić kontuzji. Brak wzmocnienia w odcinku lędźwiowym często skutkuje silnymi bólami w tych okolicach. Dobrze zbudowane plecy zapewnią Ci za to komfort podczas wykonywania ćwiczeń.

Jeśli będziesz skupiał się podczas każdego treningu na jednej partii mięśni, to możesz przypadkowo stać się obiektem drwin. Tak samo, jak Ci bywalcy klubów fitness, którzy ćwiczą tylko ręce oraz plecy, a nogom nie poświęcają zbyt wiele czasu.

Zacznij ćwiczyć w domu

A skoro mowa o siłowniach, to pamiętaj, że nie zawsze musisz wykorzystywać ciężkie maszyny fitnessowe. One nie zawsze zagwarantują Ci oczekiwany efekt i bezpieczeństwo. Większość ćwiczeń na mięśnie brzucha możesz wykonać w domu. I nie zainwestujesz w to nawet złotówki.

Na rozgrzewce przez zajęciami z wychowania fizycznego, nauczyciele bardzo często kazali robić tak zwany "rowerek". Pedałowanie nogami w powietrzu, ustawionymi pod odpowiednim kątem naprawdę daje to, czego oczekujemy. Podobnie zresztą jak nożyce - zarówno te poziome, jak i pionowe.

Wzmacniaj brzuch

Rzeźbienie to nie wszystko. Bo co z tego, że masz ładny zarys mięśni, skoro Twoja odporność na kontuzje nadal jest na bardzo niskim poziomie? Silny brzuch ochroni Cię przed wieloma urazami. Aby wytrenować siłę postaw na jakość wykonywania brzuszków, a nie na ich ilość.

Kiedy Twoja technika się poprawi, zyskasz również pewność, co do tego, że urazu zaczną powoli omijać Cię szerokim łukiem. Wzmocnione mięśnie brzucha są gwarancją sukcesu.

Pomyśl o tkance tłuszczowej

Wiesz, że istnieją dwa rodzaje tkanki tłuszczowej? Dzielimy ją na podskórną oraz wewnętrzną. W przypadku pierwszej, jak sama nazwa wskazuje, znajduje się ona pod skórą i rozkłada się na całym ciele. Druga jest zdecydowanie groźniejsza, gdyż oblepia narządy wewnętrzne, utrudniając ich pracę, a także powodując przy tym różnego rodzaju choroby.

Pamiętaj więc o zdrowym odżywianiu. Hektolitry wylanego potu pójdą na marne, jeśli nie będziesz się prawidłowo odżywiał. Nie bez powodu trenerzy zawsze powtarzają, że prawdziwy sześciopak robi się w kuchni. Eksperymentuj i próbuj różnych wariantów.

Komentarzy: 0
Dołącz do Cooking VAN
Partner do wspólnego...
Brak.
Ostatnio dołączyli
Zdjęcie profilowe użytkownika
Karol
Zwoleń
jazda na rowerze, basen, siłownia, bieganie, piłka nożna, tenis, siatkówka, tenis stołowy, quady, jazda motocyklem,
Zdjęcie profilowe użytkownika
Agnieszka
Radom
jazda na rowerze, kino, basen, nordic walking, spacer z psem, ognisko, grill,
Zdjęcie profilowe użytkownika
Stanisław
Nowy Sącz
siłownia, bieganie,